amikamoda.com- Мода. Красотата. Отношения. Сватба. Оцветяване на косата

мода. Красотата. Отношения. Сватба. Оцветяване на косата

Политически стратегически игри за компютър. Глобални стратегии

Събрахме най-добрите препакети на компютърни игри и създадохме начин за нашите потребители да изтеглят стратегически игри безплатно.

Какво представлява жанрът Стратегия?

Стратегията е двусмислен жанр на игралната индустрия, мнозина го смятат за скучен, не могат да го понасят, но има не по-малко фенове. Понякога по отношение на динамиката стратегиите за забавление не отстъпват на стрелците и екшън игрите. Има доста откровено скучни проекти в жанра, но те са навсякъде и това не е показател, по който може да се съди обективно. Показател за популярност е огромен брой стратегии за браузъри и клиенти, да не говорим за свързани жанрове като MMORPG. На сайта сайтът предлага да изтеглите стратегии на компютър през 2017 г., една от най-популярните заявки по отношение на стратегиите беше фразата за търсене от 2016 г.:.

Как са се развили стратегиите?

Подобно на други игрови области, стратегиите се появяват в ерата на приставките. Първите наистина популярни проекти бяха DUNE, Mega-lo-Mania, Operation Europa на Sega и впоследствие War Craft, пуснати за Play Station 1. Днес това е цял слой от независими версии, допълнения, римейкове, базирани на сюжета на стиймпънк конфронтацията между хора и орки.

Стратегиите изискват от играча да взема бързи решения относно развитието на своите притежания, държава, армия. От това до голяма степен зависи успехът на военната компания. Освен това всеки има възможност да изтегли стратегията на компютър чрез торент. За създаването е необходимо да се решат стратегически и тактически военни задачи, за да се осигури предимство над противника.

Жанрът Стратегия има поджанрове:

  • RTS - Стратегия в реално време.
  • Походови или грандиозни са глобалните стратегии.
  • Икономически симулатори;
  • MMORPG - стратегия с ролеви компонент.

За да не бъдете обвързани с глобалната мрежа, можете да изтеглите стратегии без интернет и да се разтворите във вълнуваща игра, независимо от външните условия.

Стратегия в реално временай-динамичен. Събитията в тях се развиват на една-единствена карта, терен, като акцентът е поставен повече върху военния компонент. Икономическата система присъства основно под формата на необходимост от извличане на ресурси за изграждане на подразделения и осигуряване на ресурсите, необходими за провеждане на бойни действия. Пример за такава стратегия е поредицата игри Command a Conqueror. Има стратегии на RTS, където акцентът е върху воденето на бойни действия, стратегически и тактически компоненти, например известният Внезапен удар - "Конфронтация".

Глобални стратегиие чудесен вариант за тези, които обичат да мислят широко и да изучават сложните взаимодействия между политика, икономика и производство. Всичко това влияе върху развитието на притежанията, а в игрите от този поджанр те са доста обширни и често трябва да управлявате цели държави. Именно за такъв сериозен подход феновете на драйва, кървавата стрелба и тоталната лудост не харесват глобалните стратегии. Всичко в глобалните стратегии трябва да се прави по балансиран начин и внимателно да се обмисля всяка стъпка. Класически пример за такава игра е Hearts of Iron.

Икономически симулациище се хареса на предприемчивите геймъри, които мечтаят да станат бизнесмени, но не знаят откъде да започнат. Някои игри от поджанра буквално напълно копират реалния икономически модел на света. В съвременните онлайн проекти е разработена функция за печелене на реални пари, но ще бъде много трудно, както в реалния живот.

Ами за лека закуска MMORPGе най-популярният и обичан от много поджанр на стратегията. Той съчетава всички най-добри характеристики на компютърните игри. Има опции за битки, от които да избирате: сам, в отряд или армия, търгувайте с неща, оръжия, организирайте кървави хакове, ограбвайте, убивайте, събирайте ресурси безнаказано и правете много други неща. Като пример ще дам походова MMORPG Heroes Might a Magic, не е ли шедьовър, обичан от всички!

В заключение трябва да се каже, че няма нужда да се пристрастявате към игрите от стратегическия жанр, те могат да завладеят не по-лошо от стрелците или аркадните състезания, просто трябва да ги разгледате по-отблизо.

Ние работим, за да гарантираме, че ВИЕ по всяко време на деня или нощта можете да удовлетворите желанието си да изтегляте Strategy Free и да се насладите на играта.

Много хора си мислят: ако бях президент, първото нещо, което можех да направя... Всеки има своето продължение: той започна война, анексира нова държава, стана най-мъдрият владетел в историята. Игрите за политика ви позволяват да се почувствате в различни политически роли. Игрите, свързани с политиката, обикновено имат стратегическа основа и предлагат на участниците да започнат да изграждат държава от нулата, да изграждат и развиват свои собствени хора или град. Дори учебникът Civilization може да се припише на политически игри в широкия смисъл на думата, но все пак в класическия смисъл това са политически симулатори, където на играча се предлага ролята на политик или владетел. В зависимост от характеристиките на симулатора, играчът е поканен да подобри икономиката на страната, да се занимава с градско планиране, да увеличи населението и да направи държавата просперираща. Обикновено няма цветни битки с шефове, но има повече от достатъчно политически интриги, преговори и реални ситуации, с които политиците трябва да се сблъскат. Политическите игри се предпочитат от родени стратези, за които яркият дизайн и геймплеят не са основното нещо в добрата игра.

Политическите игри на компютъра в съвременния свят на игрите са представени главно от симулатори - списъкът им е доста обширен.

Често игрите за политика на компютъра се основават на реални събития от световната история, когато потребителят се озовава в реално събитие и избира начини за по-нататъшното му развитие. Например, популярен е сюжетът за Студената война между Русия и САЩ в края на 20 век или Втората световна война. Има сюжети от филми и книги на политическа тема, например от сагата "Междузвездни войни". В политическите игри на компютъра играчът заема мястото на президента, военен лидер, лидер на цивилизацията. В тази роля той може да ръководи войски, да започва и води войни, да участва в политически трансформации, като цяло, да се държи като стандартен владетел. Политическите стратегически игри на компютър включват както един играч, така и участието на цял екип от до 6 души. Не е необичайно политическите игри на компютър да се позовават на популярния сюжет за началото на Третата световна война - и отново Русия и Съединените щати обикновено са подстрекателите тук. Ето само малък списък с игри за политика на компютър:

Heroes of Might and Magic III

Командвайте и завладявайте

Президент за един ден: Наводнение.

Списъкът с най-добрите базирани на стратегии политически игри на компютър варира от човек на човек, но ние се опитахме да съберем най-добрите представители на този популярен жанр в един списък. Вашето внимание са 10-те най-добри игри за политика.

10. Политическата машина 2016

Завършващите 10-те най-добри политически игри е симулация в Съединените щати, където играчът ще трябва да се състезава за президент на тази страна. Действащият герой, подозрително подобен на настоящия глава на щатите Доналд Тръмп, прави нападение на щатите и получава бонуси там, като по този начин повишава рейтинга си и печели пари, което в крайна сметка ще го доведе до целта.

Местоположението на играта е град, основан през 1820 г. и оттогава е преживял 5 различни епохи. Чрез тях градът се ръководи от играч, който трябва да строи нови сгради и да създава квартали, да приема закони, да управлява икономиката, да разпределя правомощия и дори да участва в политически интриги.

Основата на играта е истински продължителен конфликт между Палестина и Израел. Играчът трябва да взема социални, икономически и военни решения. Играта е реалистична и потапя играча в самата същност на проблема с конфликта.

7. Президент за един ден: Корупция

Друг симулатор, който се провежда в конкретна страна - един от щатите на Африка. Иначе ситуацията е стандартна: играчът влиза в ролята на президент и лидер, като непрекъснато взема решения, които влияят върху развитието на ситуацията в страната.

6 Криза в Кремъл

Играта е посветена на събитията в СССР по време на перестройката и действието продължава до 2017 г. Играчът избира истински герой, който да играе като: Горбачов, Елцин или Лигачов. Играта е много колоритна, екшънът е осеян с политически анекдоти от онези времена, графиката е пълна с детайли, които ни напомнят за онези времена.

Играчът може да избере всеки от 271 щата като свое владение. Периодът от време е един век от 1836 до 1936 г. Всяко действие на играча се отразява на състоянието на нещата в държавата, а набор от условия, които са изпълнени по време на играта, води до определени исторически събития.

Ставаш кмет на малък тропически град и започваш да работиш по неговото развитие. Много се акцентира върху икономическата страна на работата на един политик, но можете да решавате и въпроси на религията, политическия режим във вашия град, да свиквате избори - като цяло всичко е като в обикновена администрация. Играта ще зарадва с изобилие от детайли, висококачествен звук и удобен геймплей.

Глобална стратегия - има около 200 държави и мултиплейър, предназначен за 32 играчи. Тук играчът е поканен да се занимава основно с външна политика, интриги, съюзи, войни. Не бива обаче да се изпада много в агресия - тогава целият свят ще се надигне срещу подбудителя на конфликта.


Класическа политическа стратегия. Играчът става президент на страната и се опитва да я доведе до просперитет. Всяка негова стъпка, както трябва да бъде в стратегията, води до определени последствия, които е невъзможно да се предвидят. Тази игра предава тежестта на политическата власт възможно най-реалистично – няма ярки цветове и действия, а само упоритата работа за създаване на устойчива икономика, поддържане на политическата власт и укрепване на собствения статус.

1. Сила и революция: Геополитически симулатор 4


Начело на топ политическите игри на компютър е популярен симулатор, в който играчът заема мястото на политическия лидер на страната. Той носи цялата тежест на властта, наблюдава икономиката, политиката, социалните трансформации, води страната към геополитически успех. Вселената на тази игра е разработена в детайли и радва с графично представяне, освен това тук можете да бъдете не само в класическата роля на президента, но и да играете за опозицията.

Обикновено цветните игри със сложна графика, мултиплейър и огромна вселена предявяват специални изисквания към операционната система на компютъра, неговия процесор и видеокарта. Следователно играта може просто да не работи на слаб компютър или да идва с такива грешки, че няма да изпитате никакво удоволствие. Но ако все пак искате да се чувствате като президент, има добра алтернатива – онлайн игри за политика. Политическите игри, базирани на браузър, не изискват мощен хардуер, те се нуждаят само от минимални системни изисквания. Въпреки такава непретенциозност, онлайн политическите игри могат наистина да завладеят и разведрят свободното време дори и за най-претенциозния геймър. Например, на сайта можете да намерите много забавни игри за политици за всеки вкус.

Политическите дуели ще ви позволят да се забавлявате с пълна сила, заставайки на мястото на всеки политик на ринга. Извикайте противник да опитате и се бийте с него, като забравите за всички правила. На това бойно поле, както и в голямата политика, са разрешени всякакви мръсни номера.

Counter-Strike of Politicians 3D е класически шутър, но разреден с хумор и пародийни фигури на политици. Изберете всеки истински държавен глава, министър-председател или канцлер и се бийте. Без дипломация, само хардкор!

Глупак с украински политици е добре позната игра на карти, в която ще трябва да се състезавате с известни украински политици.

На сайта можете да намерите и други различни игри, не по-малко вълнуващи и за всички възрастови категории играчи - за момичета и момчета, стрелци и пъзели, образователни игри, приключенски игри и стратегии.

Жанрът, който ще бъде обсъден днес, трудно може да се нарече супер популярен сред геймърите, но всяка година излизат нови походови стратегии и RTS, в които можете да се биете с други нации, племена или извънземни. В същото време сред хилядите подобни игри има такива, които всеки уважаващ себе си геймър трябва да играе. Ние предлагаме Топ 20 на най-добрите стратегии в историята.

Градове: Skylines

До миналата година SimCity 4 се смяташе за най-добрия симулатор за изграждане на град без алтернатива. През 2013 г. EA се опита да рестартира франчайза, но това беше истинско фиаско: феновете бяха недоволни от многото грешки и незадоволителния мащаб на новата игра . След пускането на Cities: Skylines през 2015 г., геймърите забравиха за съществуването на SimCity: новият проект впечатли със своя мащаб, опции за персонализиране и високо ниво на детайлност на града. Нещо повече, разработчиците пуснаха официален инструментариум за модиране, който позволява на геймърите да променят играта, както пожелаят. Потребителите веднага започнаха да пускат модове, благодарение на които в играта се появиха нови режими, видове сгради, възли, коли и много други.

През септември беше пусната първата актуализация за Cities: Skylines, която добави динамична промяна във времето от деня, както и направи икономическия модел по-сложен и реалистичен.

Безкрайна легенда

Глобалната стратегия, която органично съчетава елементи от фентъзи и научна фантастика, дава на геймърите възможност да играят като раса от месоядни насекоми Некрофаги, както и странни култисти, които разширяват притежанията си чрез „поглъщане“ на други фракции. Общо в играта са налични 8 състезания с уникални характеристики и механика.

Сюжетът на проекта в някои моменти прилича на „Игра на тронове“ - геймърите ще трябва да се борят за оцеляване в тъмната ера на упадъка на планетата Auriga - суровата зима идва неочаквано и носи смърт на всички раси. Играта има всички елементи на класическата стратегия - огромен свят на играта, развито технологично дърво, оскъдни ресурси, система за дипломация и търговия. Разработчиците са предоставили много основни и второстепенни куестове.


Crusader Kings II

Друга глобална стратегия в средновековна обстановка. Геймърите се превръщат в монарх, като се стремят с всички сили да разширят влиянието си в средновековна Европа (обхванат е периодът 769 - 1453 г.). За да постигне тази цел, той плете сложни интриги, предателски напада най-близките си съюзници, не се колебае да убива приятели и роднини, ако те застанат на пътя му. Играта е предназначена за внимателни геймъри, които обичат да прекарват часове в измисляне на сложни менюта, както и да изучават характеристиките на терена върху карти преди кървави битки.

В центъра на проекта не са абстрактни нации и държави, а династии. В играта можете да срещнете много исторически герои от реалния живот, всеки от които има своите силни и слаби страни. С течение на времето играчите се привързват към членове на династията, които растат, женят се, имат деца, умират.


Цивилизация В

Едва ли има геймър в света, който да не е чувал за тази игра. Civilization е най-известната, популярна и успешна глобална стратегическа игра в историята на игрите. Разработчиците са добавили много механизми, герои, ресурси, единици, технологии към играта, които я правят вълнуваща и динамична. В същото време авторите не се притесняват от реализма: например монголите и ацтеките могат да се превърнат в най-високо развитите нации, а кръвожадният Ганди може да бъде първият, който натисне „ядрения бутон“ и да започне война на всички срещу всичко. Тази антиисторичност и абсурдни сценарии обаче превръщат играта в истински хит.

В играта ще трябва да вземете трудни решения за развитието на икономиката, военната и социалната сфера и да изберете политически режим. Всичко това оказва решаващо влияние върху репутацията и траекторията на развитие на нацията. Графиката на Civilization V е значително подобрена в сравнение с предишната серия, а бойната система е преработена, за да направи битката забавна. В допълнение, феновете на стратегиите постоянно публикуват нови модификации и карти в Steam, така че можете да се наслаждавате на играта безкрайно.


Warhammer 40 000: Зората на войната

В много аспекти Dawn of War е традиционен RTS - геймърите трябва да изграждат база, да извличат ресурси, да отблъскват вражеските атаки. В същото време вече можете да видите елементите, които скоро ще се появят в Company of Heroes в играта: нова механика, фракции, морал на единици и много други.

Това, което привлича най-много в Dawn of War, е напрежението, което прониква във всички мисии: необходимостта постоянно да се придвижва напред, да се завладяват и задържат територии. В същото време генераторите и стратегическият ресурс от заловени точки бързо се изчерпват. Поради това играчите често нямат време да си поемат дъх - те трябва да са в движение през цялото време.

Актуализацията на Dark Crusade въвежда нови фракции и уникална механика, позволявайки на геймърите да играят като Eldar, Orcs и Imperial Guard.


Тотална война: Шогун 2

Продължението на популярния RTS без съмнение може да се нарече най-успешната игра от поредицата Total War. Creative Assembly взе предвид грешките, допуснати в предишния проект – Empire, който беше амбициозен проект с много бъгове, и реши да излъска геймплея на Shogun 2 до съвършенство. Тя успя с блясък: картата Shogun е разнообразна и ще принуди геймърите да решават много тактически пъзели. В същото време той е сравнително малък, което несъмнено ще се хареса на феновете на битките.

Визуално казано, Shogun II е най-завладяващата игра от поредицата досега. Разбира се, Рим и Атила могат да се похвалят с много по-реалистична графика, но Shogun II има нещо много по-важно – уникален стил. Съдбата на мащабните битки се решава в индивидуални дуели, а листенца от черешов цвят летят над бойното поле.

Модерите пуснаха много нови карти, режими и актуализации за Shogun 2.

XCOM: Враг неизвестен/в рамките

XCOM: Enemy Unknown е походова стратегическа игра, която изправя геймърите срещу извънземно нашествие. Играчите изпращат отряди от шест елитни бойци да се бият с извънземни отряди. Битките се провеждат в полета, градове и на борда на космически кораби.

Централната база на XCOM е като ферма за мравки, която има научен отдел (отговорен за развитието на технологиите), медицински блок (в който героите се възстановяват след битки) и отдел за разузнаване (където геймърите следят движенията на извънземните ). Играчите сами решават дали да инвестират наличните средства в разработването на нови видове оръжия, разполагането на прехващачи или провеждането на военни операции.

Благодарение на актуализацията Enemy Within, която беше пусната година след пускането на XCOM: Enemy Unknown, играта има нова фракция - EXALTA терористи, както и нова механика.


StarCraft II

Sci-fi RTS StarCraft 2 е игра за конфронтацията между облечени в желязо каубои, отвратителни извънземни и космически елфи. Това е класическа стратегическа игра в реално време, в която трябва да събирате ресурси, да изграждате армии и да се опитвате да убиете опонента си, преди той да ви убие. Често съдбата на битката се решава от един-единствен стратегически ход или поредица от бързи щраквания с мишката.

Мултиплейър режимът е най-важният аспект на StarCraft 2. Играта срещу хора е много по-трудна, отколкото срещу AI: те контролират единиците по-бързо и вземат по-обмислени решения. StarCraft 2 е домакин на много турнири и около RTS бързо се формира общност за електронни спортове.

Режимът за един играч е не по-малко интересен: Blizzard разработи много интересни мисии. През 2015 г. излезе последната част от трилогията на StarCraft 2, Legacy of the Void.


Company of Heroes 2: Ardennes Assault

В Company of Heroes 2: Ardennes Assault, американските военни битки срещу германските сили за контрол над Ардените, планинска верига от голямо стратегическо значение. За разлика от оригиналната игра и продължението, в Ardennes Assault геймърите ще трябва да преминат през три нелинейни кампании, които се разгръщат на стратегическа карта. Германските войски са в постоянно движение, така че битките могат да се преиграват няколко пъти и всеки път ще бъдат различни.

Можете да играете само за американците: във всяка от трите компании можете да надградите уменията на героите. За разлика от предишни проекти, в Ardennes Assault резултатите от битките оказват влияние върху цялата кампания: ако в една от битките играчите загубят няколко бойци наведнъж, те ще започнат следващата битка с по-малко персонал.


Епохата на империите II

Тази класическа RTS стартира кариерата на много геймъри: Age of Empires II е лесен за научаване, забавен и бърз. Потребителите започват кампанията само с няколко работници, но след час игра те ще изградят огромен град. В играта трябва да получите храна, дърво, злато и камък, да построите сгради, да създадете своя собствена армия.

Проектът обхваща епохата от Средновековието до Ренесанса. Геймърите могат да преминат през много кампании, да създават свои собствени карти, да избират от 13 фракции... като цяло Age of Empires II няма да се отегчи дори след няколко десетки часа игра.

През 2013 г. Hidden Path Entertainment пусна HD версия на играта в Steam. Римейкът въведе мултиплейър режим и поддръжка на модове.


Wargame: Airland Battle

Проектът Wargame: AirLand Battle съчетава елементи от жанровете на RTS и военни игри: геймърите ще трябва да обмислят маршрута на движение на единиците, както и да участват в ожесточени битки. Играта е продължение на Wargame: European Escalation, посветена на конфронтацията между НАТО и страните от Варшавския договор по време на Студената война.

Авторите са работили внимателно върху детайлизирането на бойните полета и специалните ефекти. На стратегическата карта геймърите контролират хода на военните действия, издавайки заповеди за движение на единици и завземане на нови територии. Въпреки това, акцентът на Wargame: AirLand Battle определено е възможността да контролирате една от стотиците военни превозни средства, от които да избирате. Разработчиците са се опитали да отразят в играта уникалните характеристики на машините, техните силни и слаби страни. Като част от мултиплейър режима, можете да участвате в 10 срещу 10 битки.


Тропико 4

Tropico 4 е атмосферен градски строител. Геймърите се превръщат в диктатор на измислена островна нация, която трябва да доведе народа си до величие.

Геймърите сами избират пътя към просперитета: можете безмилостно да експлоатирате природните ресурси и да превърнете острова в индустриализирана държава или да привличате туристи, като се грижите за флората и фауната. Или комбинация от двете стратегии. Всяко от решенията на играчите води до определени последици: например, ако се съгласите да приемете мигранти, ще трябва да им осигурите жилище и работа, а за това трябва да подобрите икономиката и индустрията на услугите.

С нарастването на икономическата мощ на държавата ще се наложи водене на преговори с водещите световни сили – САЩ, Русия, Китай и ЕС, всяка от които ще се опита да повлияе на процесите, развиващи се на острова. Те ще предложат пари в замяна на изграждане на военна база или изхвърляне на отпадъци.

Като цяло това е изключително забавна игра: елементите на градски строител са перфектно съчетани с икономически и политически аспекти.


Греховете на слънчевата империя: бунт

В Sins of a Solar Empire: Rebellion, като всяка друга подобна игра, трябва да колонизирате планети, да изградите икономика, да изградите взаимоотношения с други раси. Основният фокус обаче е върху мащабните космически битки. Изглеждат невероятно впечатляващо: битките се провеждат в 3D, корпусите на кораби са разкъсани от ракети и лазери, а следи от изстрели прорязват черното пространство на космоса.

В играта винаги ще има много движение: разузнавачи ще обикалят от планета на планета в търсене на нови ресурси и светове, търговски кораби ще транспортират стоки, а военните крайцери ще отблъскват атаки от противници или пирати.

Самата игра е доста трудна, дори когато играете срещу AI. Общо три раси се борят за световно господство - Индустриалната търговска коалиция (земни колонисти), Уокърите (киборгите) и Вазари (технократична раса). Заглавието предвижда развита система на дипломация. Играчите могат да формират съюзи както с противници, така и с неутрални фракции, или да подкупват пирати, за да атакуват врагове.


DEFCON е игра, в която геймърите трябва да направят невъзможното: да се опитат да спечелят глобална ядрена война. Целта на проекта е да нанесе максимални щети на противника, слизайки с минимални загуби. В началото играчите избират една от шестте територии (достъпни са Северна Америка, Южна Америка, Русия, Европа, Африка и Азия), след това поставят военни части и флоти. На геймърите се дават 18 минути да мислят и изследват. При първото ниво на опасност (DEFCON 3) единиците започват автоматично да атакуват вражеско оборудване (могат да се използват самолети и флот), при второто (DEFCON 2) можете да изстрелвате бомбардировачи с ядрени ракети (самите ракети обаче не могат да се използват все пак), на третия (DEFCON 3) Ядреният апокалипсис започва.

Играта съвсем реалистично описва възможен сценарий на ядрена война - невъзможно е да се спасят всички единици в нея. Победителят обикновено е играчът, който успее да унищожи силозите за ракети на опонентите преди изстрелването на ракетите.


върховен главнокомандващ

Supreme Commander е духовният наследник на Total Annihilation във футуристична обстановка. Минималните системни изисквания на проекта, пуснат през 2007 г., бяха толкова високи, че не всеки геймър можеше да играе този колоритен RTS. Студиото на Gas Powered Games опрости максимално системата за управление на ресурсите (има само две – Материя и Енергия) и се фокусира върху битките – основната цел на проекта е да създаде перфектната машина за убиване (експериментални единици).

Играта удиви въображението със своя мащаб: една армия може да се състои от 1000 единици във въздуха, в морето и на сушата. Както в повечето подобни проекти, играчите трябва да осигурят непрекъснато производство на нови бойни превозни средства, за да доминират над врага. За да направите това, трябва да улавяте и държите източници на ресурси.

Supreme Commander беше един от първите RTS, които поддържаха втори монитор. Това даде решаващо предимство в битката: на първия дисплей геймърите контролираха движенията на врага на карта с възможност за увеличение, на втория те контролираха собствените си единици.


Междузвездни войни: Империя във война

Всички фенове на Star Wars ще харесат тази игра: Empire at War е стратегическа игра, базирана на оригиналната трилогия. Геймърите могат да играят както на страната на Империята, така и на бунтовниците, да управляват огромни армии, да изпращат герои от сагата в битка (като Люк Скайуокър или Дарт Вейдър) и да изграждат Звездата на смъртта.

Най-добрата част от играта са, разбира се, мащабните тактически битки в режим Galactic Conquest, които се провеждат в космоса. До петима души могат да играят на една карта: всеки от участниците ще има собствена космическа станция и флот, с които трябва да унищожи вражески бази. Корабите и героите имат специфични характеристики, които, ако се използват ефективно, могат да имат решаващо влияние върху изхода на битката. Опитните играчи могат лесно да открият слабостите на големите кораби и да дадат заповед за атаката им. Гледането на ескадрили X-wing се опитват да свалят Star Destroyer е удоволствие за всеки фен на космическата сага.

В допълнение към космическите битки, разработчиците ще позволят на геймърите да участват в сухопътни операции. Това означава, че играчите ще могат да управляват въздушни велосипеди и AT-AT проходилки.


Европа Универсалис IV

Тази глобална и невероятно сложна игра от Paradox Development Studio беше призната за най-добрата стратегическа игра за 2013 г. Europa Universalis IV е истински пробив, защото разработчиците взеха предвид предишни грешки и поправиха повечето грешки, които се скитаха от серия в серия. Освен това те се опитаха да обяснят подробно всички места, които повдигнаха въпроси сред геймърите (поради колосалния мащаб на играта някои механики останаха неразбираеми), подобрят интерфейса и оптимизират AI. Разбира се, за да разберете Europa Universalis IV, все още трябва да прекарате десетки часове в обучение. Но тази игра е най-разбираемата и проста от серията на ЕС.

Нациите се стремят да разширят влиянието си чрез търговия, дипломация, икономика, изследване на нови земи и разработване на нови технологии. Можете да опитате да колонизирате Америка или да завладеете Индия, можете да започнете да играете като едно от местните племена в Северна Америка. В този проект геймърите могат да променят историята на човечеството - например Венецианската империя може да превземе Апенинския полуостров, да анексира или завладее всички племена и да влезе във война с Османската империя. Франция може да сключи съюз с Англия и да раздели Европа на сфери на влияние.


Отдалечени светове: Вселена

Може би това е най-амбициозната глобална походова стратегия в историята на игрите. Разработчиците са създали цяла галактика - 1400 звездни системи с повече от 50 хиляди планети, луни и астероиди, както и различни астрономически обекти (черни дупки, газови гиганти, свръхнови).

Геймърите ще трябва да създадат своя собствена цивилизация, за да установят световно господство. Авторите на Distant Worlds: Universe предлагат на геймърите широка гама от опции за персонализиране: можете да започнете играта на една планета с няколко леки кораба или да станете лидер на технологично напреднала цивилизация, която вече е създала хипердрайв.

Акцентът на играта е способността да се автоматизират различни процеси в империята: например, не можете да се намесвате в икономиката, като се фокусирате единствено върху дипломацията и битките. Във всеки случай няма да е лесно да победите опонентите: AI действа изненадващо ефективно.


Възрастта на чудесата III

Проектът е рестарт на класическия франчайз, чиято последна серия беше пусната през 2003 г. Разположена във фантастичен свят, тази 3D походова стратегическа игра се развива във време на горчиво съперничество между Imperial Commonwealth и Elven Alliance.

В играта можете да играете като една от 7 раси: хора, елфи, гноми, таласъми, орки, дракониани, халфлинги. Героите могат да принадлежат към един от 6 класа (военачалник, теократ, измамник, архдруид, магьосник или технократ), а също и да имат специализация (господар на елементите на вода, огън, въздух, земя, адепт на създаване, унищожаване, изследване или строителство ).

Системата на дипломация и градско управление не са силни характеристики на проекта. Авторите обаче успяха да направят битките наистина вълнуващи: единиците могат да се комбинират помежду си и да се превърнат в гигантски армии, за да обсадят крепостта на врага. Мащабът на битките напомня на Total War, но особеността на Age of Wonders III е способността да се използва магия.


Боен ред: Тихия океан

Всички знаят значението на битките, които се разиграха в Тихия океан по време на Втората световна война. Авторите на Order of Battle: Pacific предлагат да участват в кървави битки на страната на Японската империя или съюзници.

Напомнящ по своя стил добрия стар Panzer General, геймърите ще трябва внимателно да обмислят всеки ход в тази походова стратегическа игра. Общо са налични три кампании, в които можете да промените хода на историята и например да спечелите войната на страната на Япония. Играчите могат да контролират над 500 единици като легендарните танкове M3 Stuart и Type 97 Chi-Ha, изтребителите A6M Zero и F4U Corsair или бойните кораби Montana и Yamato.

По време на битките можете да отключите героичните командири (Commanders), които могат да дадат решаващо предимство в битката.

Искате ли да пренапишете историята? Направете Шотландия суперсила, бутнете Мексико срещу Европа, спасете Жана д'Арк от изгаряне или просто повторете подвига на известните военни лидери от миналите векове? Това е възможно само с помощта на глобални стратегии. Компаниите, занимаващи се с разработването на компютърни играчки, предоставят широко поле за дейност, така че изобщо не е необходимо да влизате в политиката "в реалния живот" - никой не ви притеснява да завладявате фантастични светове или космическото пространство.

Доминирането на стрелците, ролевите игри с отворен свят и други проекти, обозначени като „онлайн“, направи жанра почти екзотичен. Дори разумните инди излизат почти всеки ден, за разлика от добрите глобални стратегии. Организации и частни проекти на kickstarter се опитват да възродят жанра, но не се справят добре. Всичко, което имаме, всъщност е продължение на вече съществуващи идеи и вселени с представка в името - 2, 3, 4 и т.н., а нещо ново и свежо, уви, е представено от единични образци или напълно отсъства в годината на играта.

Така че, нека се опитаме да идентифицираме най-добрите глобални стратегии, които се отличават със своя качествен компонент, интересен сюжет, забавен геймплей и положителни оценки от потребителите. Списъкът се основава на рецензии на игрови публикации, но в по-голямата си част няма смисъл да се разпространяват проекти по рейтинг, защото всички те заслужават внимание, а конкретна настройка е любителска. Някой харесва пространството, някой не може да живее без меч и броня, но на някои не му пука къде и как - само за да спечели нещо.

Най-добрите глобални стратегии изглеждат така:

  • Тотална война: Шогун 2.
  • Кралете на кръстоносците 2.
  • Европа Универсалис 4.
  • Цивилизацията на Сид Майер 6.
  • Стеларис.
  • Безкрайна легенда.
  • Безкрайно пространство 2.
  • Anno 2205.

Нека да разгледаме по-отблизо игрите.

Тотална война: Шогун 2

Почти всички серии на "Тотална война" са разделени на два основни компонента - това са битки в реално време и глобална икономическа стратегия в походов режим. Играчът, в допълнение към масовото клане, трябва да развива селища, да наема военни лидери, да се справя с данъците, да води дипломатически преговори и да изпраща специални агенти на рискови мисии.

Глобалната стратегия с икономиката в Total War може да не е толкова добре обмислена, колкото в други проекти, но не можете да наречете тази част „отметка“ по никакъв начин. В "Шогун 2" и двата компонента се оказаха добре развити. И въпреки че походовият режим на глобалната карта е само прелюдия към епични битки, това не го прави по-лош от масовите битки.

Положителната страна е, че можете да добавите много красива и компетентно пресъздадена обстановка на Япония през 16-ти век, както и перфектен баланс и атмосферен музикален компонент. Светът на глобалните стратегии на „Total War“ винаги е бил лесен за овладяване и „Shogun 2“ не беше изключение: прагът за влизане на нови потребители е минимален.

Кралете на кръстоносците 2

Що се отнася до втория „Кръстоносци“, интерфейсът на играта и самият процес не могат да се нарекат приятелски за начинаещи. Прагът за влизане в международната глобална стратегия е доста висок и в първите часове на играта лъвският дял от времето ще бъде изразходван за изучаване на клоновете на менюто, картите и други тактически опции. Но материалът е правилно фиксиран от тренировъчната кампания, така че тук няма сериозни проблеми.

След като разберете контролите и правилно разберете процеса, ще дойде осъзнаването, че Crusaders 2 е една от най-добрите глобални стратегии сред останалите представители на жанра. Описвайки играта, можем да кажем, че това е отличен генератор на пристрастяващи истории и приключения, посветени на семейни кавги, предателства, конспирации и други интриги, случили се в средновековна Европа.

В тази глобална стратегия можете да станете дребен лорд от някое забравено от Бога шотландско графство и, минавайки през костите на враговете, както и през дипломатическата джунгла, да обедините земите си и да станете претендент за кралската титла. Всяка нова кампания генерира верига от случайни събития, така че няма нужда да говорим за монотонност. Особено се радват на феновете на сериала "Игра на тронове" поради подобна обстановка и подобни интриги. Последните се чувстват като у дома си в "Кръстоносците".

Европа Универсалис 4

Ако в предишната игра сте имали отделни личности на ваше разположение, то в Europa Universalis 4 ще контролирате цели империи. Тук няма място за малки конфликти - само грандиозни военни кампании.

Имате на ваше разположение цели държави, които ще трябва да бъдат водени до победа в различни войни, независимо дали са колониални или религиозни. В този случай играчът става не крал на поданиците си, а лидер на нацията, така че няма време за разплитане на интригите - трябва да имате време да завладеете света, преди някой друг да го направи.

Цивилизацията на Сид Майер 6

Серията Civilization може да се нарече класически представител на жанра на глобалната стратегия. Сид Майер успя да създаде оригинален и пристрастяващ продукт, за който можете да изчезнете за седмици или дори месеци.

За разлика от други игри от този тип, "Civilization" не е обвързана с определен период. Стратегията води потребителя през цяла верига от епохи, като се започне от една малка. Отначало изграждате малко селище, ловувате, отглеждате и се биете с небрежни съседи с копия, лъкове и брадви.

Характеристики на стратегията

Но след няколко часа или дори дни под ваше командване вече не е малко село, а индустриализирана страна, в която растат небостъргачи и атомни електроцентрали. Инструментите за въздействие върху съседите, разбира се, също се променят: танкове, бойци, лазерни оръжия и ядрени бойни глави.

Що се отнася конкретно до шестата „Цивилизация“, начинаещите ще овладеят сравнително лесно основните контроли и благодарение на компетентна тренировъчна кампания бързо ще бъдат привлечени в процеса. Това е изключително качествена стратегия, която взе само най-добрите идеи от минали серии и ги доведе почти до съвършенство. „Цивилизация“ наистина е мястото, където можете да изчезнете за дълго време и ентусиазирано да градите своя свят.

Стеларис

Това е глобална космическа стратегия за тези, които са тесни и задушни на малка планета Земя. На амбициозен играч се дава възможност да завладее цялата галактика за всяка от представените раси.

Играчът ще трябва да колонизира нови светове, да развива съществуващи, да подобрява технологиите и също така да отделя много време на дипломация. Ако последният вариант не ви подхожда по никакъв начин, тогава можете да отидете изключително по военния клон и, като сте събрали огромен флот, да унищожите всички нежелателни и да покорите непокорните.

Отличителни черти на стратегията

Случайното генериране на събития няма да ви позволи да се отегчите в огромна вселена. Никога не знаеш предварително какво те очаква на определена планета. Можете да срещнете непозната извънземна раса, да намерите ценен артефакт или да активирате цяла верига от допълнителни куестове, чието завършване ще донесе полезни бонуси за вас или вашата междузвездна империя.

Точно както в случая с "Цивилизация", тук можете да висите много дълго време. Оборудвайки една планета след друга и се намесвайки във военни конфликти, няма да забележите как ще лети целият ден (или нощ). Това е много обмислен и висококачествен проект, който може да бъде препоръчан на всички амбициозни завоеватели.

Безкрайна легенда

"Endless Legend" е един вид прилика с гореспоменатата "Civilization". Но това не прави играта по-малко качествена. И двата продукта имат подобен геймплей, но "Legend" се откроява със своята оригинална и запомняща се настройка.

Тук имаме един вид каламбур от научна фантастика и фентъзи с много компетентно изпълнение. Infinite Legend е лишена от подобни фракции. Всяка отделна група има свои собствени отличителни черти. Например, Господарите на праха (призраците) не се нуждаят от храна и като алтернатива консумират енергийни ресурси. Докато чудовищата или некрофагите изобщо нямат дипломатически отношения с други раси, те получават провизии, като поглъщат завладени племена.

Една от основните характеристики на "Безкрайната легенда" е преди всичко оцеляването и едва след това войните и други вражди със съседите. Сезоните в играта се сменят доста бързо и хаотично. Зимите са сурови и владетелят, който от половин година бяга в съседни племена и не обръща необходимото внимание на домашната икономика и мирната индустрия, рискува да не оцелее до следващата пролет.

Безкрайно пространство 2

Infinite Legend и Infinite Space са игри от един и същ разработчик. И ако владетелите на първата стратегия не са напуснали Земята, тогава няма пречки за втората. Начинът, по който е представена кампанията и клоновете за разработка са донякъде сходни в игрите, но все още има специфични и критични различия.

Играта привлича със своя графичен компонент, който е значително подобрен в сравнение с първата част. Можете да изберете по какъв начин да развиете своята империя. Ако искате да победите опонентите си с техническо превъзходство, моля, инвестирайте в съответните клонове и нито един вражески военен кораб дори няма да се доближи до вашите планети. Вражеският флот просто ще бъде напръскан със защитни системи в атоми. Ако обичате да управлявате красиви междузвездни кораби и насилствено да разрешавате всички неотложни конфликти, тогава клонът за агресивно развитие е точно за вас.

В началото на играта на всеки играч се дава равен брой планети и възможности. Развивайки основни и специфични умения, вие избирате свой собствен стил на игра, а "Endless Space" не ви ограничава в нищо, а само угажда на вашите желания.

Anno 2205

Серията Anno е градостроителен и икономически симулатор. Действията от минали игри от поредицата се развиваха на сушата и под водата, но на планетата Земя. Новата стратегия ни позволява да овладеем нашия спътник – Луната.

Но за да стигнете до там, първо ще трябва да построите няколко фабрики, изследователски центрове и да изстреляте мини на земята. След като ресурсите бъдат събрани и необходимите сгради са построени, можете да продължите към разработването на спътника с всички произтичащи космически реалности като безтегловност, метеорни дъждове и анархисти, които винаги бъркат плановете.

Характеристики на играта

Въпреки факта, че играта е позиционирана от разработчика като градоустройствен и икономически симулатор, в нея има повече от достатъчно битки, където глобалните стратези могат да се докажат максимално.

Отделно си струва да споменем визуалната страна на проекта. Великолепните панорами на общия изглед, заедно с щателни детайли на малки детайли, са просто невероятни. Въпреки цялата красота, играта само леко добави към системните изисквания, а нивото на приемливия FPS до голяма степен беше постигнато чрез компетентна оптимизация.

Що се отнася до входния праг, една интелигентна обучителна кампания няма да ви позволи да се объркате в интерфейса и ще ви преведе стъпка по стъпка през всички горещи точки на Anno. След час-два дискомфортът на начинаещите изчезва и те вече се чувстват спокойни, готови да завладеят земния спътник.

Серия Warhammer 40 000

Дата на излизане: 1992-2011 г

Жанр:Стратегия в реално време

Серията Warhammer 40 000 е най-популярната и една от най-продаваните игри. Феновете постоянно чакат пускането на нова игра. Най-известният е Warhammer 40,000: Dawn of War. Играчът избира расата (Имперска гвардия, Космически пехотинци, Тау, Некрони, Орки, Хаос, Елдар с всяка игра се появяват нови раси), за която иска да играе, след което избира мястото на планетата или планетите, които иска да играе улавя и се бие с расата, която притежава тази земя.




Битката се провежда в реално време на терена, където се провежда битката. Играчите улавят специални точки, които дават влияние и изграждат генератори, които дават енергия, структури, войски се изграждат върху тези ресурси и се правят подобрения. Всяка раса има свои собствени войски, супер единици и герои и способности. Целта на играта в кампанията е да завземете всички земи и да станете покровител на всички земи.

Цивилизационна поредица


Дата на излизане: 1991-2013 г

Жанр:Глобална походова стратегия

В Civilization Създаден е пълен модел на развитието на човечеството от най-древните времена до наши дни. Играчът трябва да създаде и развие своята могъща империя, наред с другите конкуренти, условието за победа може да бъде военна победа над всички, победа по точки , Играта завършва през 2050 г. или култура, или изграждане на космически кораб и летене до Alpha Centauri. Силата и развитието на цивилизацията се състои в развитието и създаването на нови градове, създаването в градовете на производство на войски, научни и военни изследвания. Също така в играта можете да създавате чудеса на света.




За да процъфтява цивилизацията, играчът трябва да може да се фокусира и балансира между научния прогрес, военното натрупване, попълването на съкровищницата, развитието на инфраструктурата и културата, дипломатическите контакти и търговията с други цивилизации. Играчът може да участва в историческите събития, които са се случили, да управлява лидери като Сталин, Наполеон, Рамзес II, Екатерина II и така нататък. Коя от поредицата е най-добрата е трудно да се каже. Някой казва, че частта е най-добрата, някой че четвъртата. Любителите на графиката казват, че петата е най-добрата от тази серия.

Warcraft III


Жанр:стратегия в реално време с RPG елементи

Популярно така наречената „Varik“ беше една от най-очакваните игри, с над 4,5 милиона предварителни поръчки и над един милион копия на играта, продадени за по-малко от месец, което я прави най-бързо продаваната компютърна игра. присъди на играта титлите "Най-добра игра на годината" и "Най-добра стратегия на годината". Играта също получи високи оценки от играчите.




В играта има 4 раси: съюз (хора), немъртви, орда (орки) и нощни елфи. Всяка раса има свои собствени уникални герои, които трупат опит и ново ниво в битките. С всяко ниво се отварят нови способности на героя. Също така, героите могат да купуват или да вземат предмети от убити тълпи, които подобряват бойните характеристики на героите и войските около тях. На различни карти играчите улавят златни мини и добиват гори, използват тези ресурси, за да изградят база и единици и да подобрят представянето си.

Heroes of Might and Magic III


Жанр:Походова стратегия с RPG елементи

Heroes of Might and Magic III е походова фентъзи игра, третата част от поредицата се превърна в култ и спечели много фенове по целия свят. Въпреки вече остарялата графика, тя все още се играе от хиляди играчи по целия свят. Четвъртата и петата части на играта вече излязоха с по-добра графика и подобрен геймплей, така че ако не сте фен на старите игри и обичате графики, тогава е най-добре да играете последните части.




Играчът пътува из глобалната карта като герои, които контролират митични същества, изследват нови земи, превземат градове и се борят с врагове. На картата играчът движи само един герой и може да измине само определено разстояние или да извърши едно или повече действия, след което той пропуска хода и компютърно контролираните врагове правят своя ход. Когато атакувате врагове, преминавате в режим на битка, армията от врагове и вашата армия от същества стоят една срещу друга, движейки бойни единици на свой ред, трябва да унищожите враговете. С развитието на градовете можете да отворите нови възможности и магии. Наемете войски.

StarCraft II


Жанр:стратегия в реално време

StarCraft II е втората част от култовата първа част, издадена през далечната 1998 г. Втората част на играта се превърна в най-очакваната игра на годината поради голямата популярност на първата част и напълно оправда надеждите си сред играчите. Много игрални руски и чуждестранни портали дадоха на играта оценки от над 9 точки от 10. В рейтинга на играчите тя получи 9,3 точки.




Сюжетът на играта и всички действия се развиват в далечното бъдеще, или по-скоро XXVI век в далечна част от галактиката Млечния път. Трите раси на Terran, Zerg и Protos се противопоставят една на друга. Играчите извличат два вида ресурси, минерали и газ Vespene, които след това използват за изграждане на сгради и наемане на бойни единици. Основната задача е да се унищожи вражеската база. Всеки тип единици има своите силни и слаби страни, така че за да унищожите определени видове вражески войски, трябва да наемете войски, които да ги унищожат добре.

Серията Total War е най-добрата Rome: Total War


Жанр:походова голяма стратегия, стратегия в реално време

Тотална война руска Total War е серия от игри, която вече има седем игри и различни добавки. Различните игри обхващат различни времеви исторически периоди и състояния. Най-популярна и култова е Rome: Total War, издадена през 2004 г., в която действието се развива в Древен Рим през периода на Републиката от 270 г. пр.н.е. д. до 14г. д. Например Shogun: Total War се развива в Shogun: Total War в Япония през 16-ти век, където управляващите династии се противопоставят една на друга. Empire: Total War - по време на европейските колониални войни и т.н.




Геймплеят на играта е много подобен на Civilization. Играчът контролира войски, градове и селища в глобална точка. След като завърши всички действия, играчът пропуска ход, след което контролираните от AI конкуренти правят своя ход. Ако вие или вашият враг се атакувате един друг, тогава преминавате към тактическата карта, където контролирате всичките си войски в реален режим, като ги атакувате и ги поставяте на удобни позиции на картата.

Command & Conquer: Red Alert 1,2,3


Дата на излизане: 1996 и 2000 г

Жанр:Стратегия в реално време

Red Alert е игра, която беше пусната през миналия век и завладя умовете и душите на геймърите по целия свят, хиляди хора все още я играят, повече от 30 милиона продадени копия. Играта се развива в алтернативна история, където съюзническите сили защитават Европа от агресивния Съветски съюз. Играчът може да избере една от двете воюващи страни: Алианса или СССР. Съответно целта на игра за съюзниците е да спре Сталин, докато не превземе целия свят, за СССР – да постигне пълното превземане на Европа. В зависимост от избраната страна, победата на играча води до един от двата алтернативни края.




Битките в играта се провеждат както на сушата, така и на водата и във въздуха. Всяка страна може да има своя собствена база и да обучава сухопътни сили, военновъздушни сили и военноморски сили. Всяка страна също има уникални характеристики.Механиката на играта е, че сега дори обикновен пехотинец може да унищожи танк. Танк може лесно да унищожи картечница, малка група гранатомети може също толкова лесно да се справи с танк, ако не е прикрит от противопехотно оборудване или собствена пехота, което наложи използването на различни видове войски в битка.

Серия игри Europa Universalis


Дата на излизане: 2000-2013 г

Жанр:походова глобална стратегия,

Продължава поредица от глобални стратегии Europa Universalis. Подобно на предишните игри от поредицата, третата част ви кани да ръководите един от щатите на света . Същността на играта: да се развият национални идеи, които дават на играта определени предимства; с откриването на нови държавни технологии става възможно да се избере една от националните идеи. Действието на играта се извършва в реално време, но скоростта на реакция на играча не се изисква, тъй като по всяко време играта може да бъде поставена на пауза. Играта се развива на схематично изобразена карта на света, разделена на повече от 1500 морски и сухопътни провинции.




Играчът може да поеме контрола над всяка държава, съществувала през този исторически период (общо около 200 щата). Под негов контрол са икономиката на страната, формирането на армии и флоти и тяхното управление, дипломацията, въвеждането на нови технологии, вътрешната политика на държавата, смяната на държавната религия и колонизацията на нови земи.

Характеристика на играта е връзката й с реална история (отбелязвам, че в третата част на поредицата тя вече не е обвързана с история и геймплеят е по-свободен); има исторически владетели, предварително определени за всяка страна, всяка от които има определени способности, които влияят на играта, действително съществували генерали (като Суворов или Наполеон I Бонапарт), пионери, изследователи и навигатори (като Колумб, Йермак и Фернан Магелан), както и исторически събития, които обикновено се случват в същата страна и по същото време като в реалната история (например през 1517 г. се случва събитие, което прави възможно преминаването към протестантство)

Компанията на героите 1.2


Дата на излизане: 2006 г

Жанр:Стратегия в реално време

Геймплеят на Company of Heroes е много подобен на Warhammer 40,000: Dawn of War. Играчът командва цели отряди от бойци, но има отделни уникални единици. Всеки отряд има скала на живота (а не отделен боец) и ако животът приключи, когато отрядът е повреден, тогава целият отряд умира. Играчът може да оборудва пехотни части с различни оръжия, като избира кое оръжие е по-обещаващо в битка. След смъртта на отряда остават оръжия, които могат да бъдат взети и оборудвани с тях от друг отряд. Това се отнася дори за стационарни оръжия като противотанкови оръдия, тежки картечници и минохвъргачки.




Всяка страна в играта е разделена на три уникални посоки - пехота, въздушно-десантна и танкова за американците и отбранителна, настъпателна и пропагандна за германците, напредването в които дава достъп до нови единици и атаки (например нападение на щурмови самолети) . Друга важна разлика е, че отрядите и единиците в играта имат три нива на опит. След унищожаване на враг се получава ново ниво, което увеличава щетите, скоростта, здравето, бронята или обхвата на видимост на единица, в зависимост от нейния тип.

В играта има три вида ресурси: оръжия, гориво и персонал. Персоналът се използва за изграждане на сгради, наемане на нови бойни единици, както пехота, така и бронирани машини, гориво, от своя страна, за изграждане на сгради и бронирани превозни средства, а оръжията се използват за осигуряване на единици с допълнителни оръжия, като гранатомет, за артилерия и въздушни удари или за, така че вашата технология да получи нови възможности. Попълването на ресурси се извършва с помощта на контролно-пропускателни пунктове.

Епохата на империите III


Жанр:Стратегия в реално време

Age of Empires III е стратегическа игра, която спечели световно признание за своя новаторски и пристрастяващ геймплей. Age of Empires получи страхотни оценки на портали и списания за игри. Характеристика на тази игра е добре проектиран изкуствен интелект (врагът се контролира от компютър). Играчът контролира една от силите (Великобритания, Прусия, Холандия, Испания, Португалия, Руската империя, Османската империя, Франция), която тръгва да завладее новия свят (Америка).




Основното действие се развива в колониите, на картата, позната на подобни игри, но сега всяка сила има свой собствен град в Стария свят. Той служи с единствената цел да помогне на своята колония. В играта има три ресурса: храна, дърва и пари. Които произвеждат различни сгради. Преходи между епохи, пет епохи: изследвания, колонизация, крепости, индустриална и имперска ера. Военните академии обучават, превързват, изпращат войници в колониите. Пехотата зависи от националността на града, за испанците ще бъде rodelieros, а за руснаците - стрелци и казаци. Академията подобрява и параметрите на войските.

Битките се провеждат в реално време. Максималният брой на отряд и група войници, маркирани с "рамка", е 50 единици. Стрелбата на пехотата има четири формирования: обикновен ранг, който е удобен за стрелба със залп, рядка формация, която намалява загубите от артилерийски огън, ръкопашен бой и квадрати. Меле пехотата има три формации, две от еднакви, действително меле и квадрат, и кръгова формация за покриване на стрелците. Кавалерията изучава три формации - всички същите меле и квадратни битки, както и настъпателния режим с намалена скорост, но с нанесени щети в района.

XCOM: Неизвестен враг


Жанр:Стратегия, походова тактика, тактическа ролева игра

Играта е римейк (римейк) на популярната и стара игра X-COM: UFO Defense, издадена през далечната 1993 година. Извънземни атакуват планетата Земя и започват извънземна инвазия. Играта се играе от името на командира на тайната международна организация XCOM (анти-извънземно звено), която разполага с най-модерните технологии, оръжия и научни разработки на човечеството. В него работят най-добрите специалисти в света - военни и учени. Организацията трябва да провежда военни операции срещу извънземни, които застрашават съществуването на човешката цивилизация.




Играчът разполага с централната база на XCOM, от която се осъществява стратегическото управление на организацията: наблюдение на действията на извънземните на глобалната карта на света с помощта на сателитна мрежа, разпределяне на финансиране за развитие на научно-техническия потенциал , въоръжаване и разполагане на прехващачи за унищожаване на летящи чинии, както и провеждане на бойни действия срещу извънземни от силите на съществуващи бойци в наземни схватки. Основата се представя на играча под формата на "ферма за мравки" - разрез на земята, което ви позволява да разгледате помещенията "отстрани".

В тактическа битка бойците извършват до две действия на свой ред - бягане, стрелба, хвърляне на граната, използване на аптечка. Всеки боец ​​има само три характеристики: точност, сила на волята и точки за здраве.
След първото повишение в ранг войникът получава специализация. Това може да бъде атакуващ самолет, снайперист, тежък пехотинец или поддържащ войник.

домашен свят


Жанр:стратегия в реално време

Добре развита графика и триизмерно игрово пространство - прилагането на шест степени на свобода (можете да разгледате бойното поле, бойния флот от различни ъгли) на движението на игровите обекти и наличието на обмислен контрол на флота в три измерения. Богат и сложен сюжет, който постепенно се разгръща директно по време на играта. В следващата игрова мисия играчът получава флота, с който е завършил предишната.




В началото на играта играчът може да избере флот от две раси Kushan или Taidan: това по никакъв начин не засяга по-нататъшния сюжет, само бойните единици се променят. Ключова характеристика както на флотите Кушан, така и на Тайдан е наличието на основен кораб-майка, който действа като основна база за операции. Корабът майка има свои собствени оръжия и хиперзадвижване, което ви позволява да преодолеете значително количество пространство.

Целият космически флот е разделен на боен флот и флот за поддръжка. Поддържащият флот включва специални кораби като събирач и контролер на ресурси, изследователски кораб, сонда, кораб-детектор за стелт кораб, генератор на гравитационен кладенец. Бойният флот е разделен на класове: Малки кораби - изтребители, корвети, Тежки кораби - фрегати, Супертежки кораби, Флагмани.

Серия от игри Stronghold


Дата на излизане: 2001-2014 г

Жанр:стратегия в реално време

Игровата система на всички игри от поредицата е базирана на икономическия симулатор на средновековен град или замък. Игрите имат редица уникални настройки, които са уникални за игрите от серията Stronghold. И така, в първия Stronghold за първи път беше въведен параметърът „популярност“, който засяга работоспособността и населението. Бойната система е стандартна за стратегии - директно управление на групи от единици.Икономическият компонент е един от основните в игрите от поредицата. Има доста сложни и дълги производствени вериги. По правило в игрите от поредицата се обръща повече внимание на икономическия, а не на военния компонент на средновековните замъци.




Всички игри от поредицата, с изключение на Stronghold Kingdoms, имат кампании (поредица от мисии, свързани с историята) и режим на редактор на карти. Stronghold има една кампания, други игри имат няколко кампании.

Във всички игри, с изключение на Stronghold и Stronghold Kingdoms, е възможно да се играе срещу компютърни противници на избраната карта. Stronghold и Stronghold 2 имат режим на обсада (обсада или защита на замък без управление на икономика). В първите игри от поредицата (до Stronghold 2 включително) има безплатен режим на изграждане (поддържане на икономиката без война).

Спора


Жанр:Стратегия в реално време, симулатор на бог

Играта Spore е симулатор на еволюцията на живота на планетата, както и стратегически и космически симулатор. Целта на играта е да се развие същество от микроорганизъм до напреднала космическа раса. По време на преминаването на играта е възможно да се правят промени в съществото, подобрявайки характеристиките му. Също така, докато се развива, играчът самостоятелно ще създава различно оборудване и сгради или ще избира готови опции от каталога.




В началото на играта микроорганизъм, живеещ във водната среда, попада под контрола на играча. На този етап от играта - За да оцелее, микроорганизмът трябва да яде парчета месо или водорасли, а също и да се опита да не бъде изяден от други месоядни същества. С приема на храна клетката расте и се превръща в микроорганизъм. След това съществото се избира на земята, където също се развива. С течение на времето под вашето ръководство ще бъде племе, цивилизация и пространство, които ще трябва да управлявате.

Наземен контрол 1.2


Дата на излизане: 2000 г., 2004 г

Жанр:Тактическа стратегия в реално време

Тази игра беше в челните редици на своя жанр и спечели множество награди. Ground Control разполага с 3D графика и свободно въртяща се камера, което позволява на играча да гледа битката от всякакъв ъгъл. В играта напълно липсват събирането на ресурси, развитието на базата и изследванията. Целта на играча е да управлява ограничен брой бойни единици и да изпълнява различни задачи с тяхна помощ.




Основната цел на играта е да унищожите войските и сградите на противника, използвайки характеристиките на терена и силните страни на собствената си армия. Бойните единици включват различни видове бронирана техника, самолети и войници, доставени на бойното поле с орбитални совалки. След началото на следващата мисия играчът не може да извика подкрепления, което изисква внимателен избор на бойни единици и тяхната конфигурация преди битката.

Най-важният елемент от играта е изискването за тактически подход във всяка ситуация. Всяка единица има свои собствени силни и слаби страни. Бойните единици са групирани в отряди. Играчът може да издава заповеди само на единици, въпреки че самите единици ще се бият и понасят щети отделно. Има четири категории единици: пехота, бронирана техника, поддръжка и авиация. Играчът може да избере конфигурацията на всяка отделна единица преди битката. Например танков отряд на Craven Corp може да съществува в четири конфигурации: разузнавателна, лека, основна и тежка. Всеки от тях има своите предимства и недостатъци, така че различните конфигурации са подходящи за различни задачи.

Серия Tiberium Command & Conquer


Дата на излизане: 1995-2010 г

Жанр:Стратегия в реално време

Серия от успешни компютърни игри с най-високи продажби сред стратегическите серии. Действието на играта се развива в алтернативна темпорална реалност, условно модерна за нашата, в която по света се води война между две глобални групировки - международните войски на ООН, обединени в Глобалната отбранителна инициатива, и военните -религиозно Братство на Нод, водено от своя харизматичен лидер Кейн, борещо се за притежанието на извънземно вещество тиберий, бавно разпространяващо се из цялата планета.




Геймплеят на играта се основава на принципа - да се събират ресурси за изграждане на база за унищожаване на врага. Единственият източник на пари (кредити) в играта е тиберий. Друг важен ресурс в играта е електричеството, произвеждано само от електроцентрали. Различни структури и единици, произведени от играча, заедно образуват технологично дърво, в което има достъп до технологично по-модерни и съответно по-скъпи структури и единици. Базата може да бъде защитена от различни структури, които включват отбранителни укрепления.


Като щракнете върху бутона, вие се съгласявате с политика за поверителности правилата на сайта, посочени в потребителското споразумение